Keszthely-triathlon-hu

Arccal a VAS-út felé!

2017. szeptember 11. 16:21 - Marik Balázs
Arccal a  VAS-út felé!

A verseny napja a legnagyobb ünnep. De az odáig vezető út a lényeges, a cél sokkal inkább ez, sem mint maga az eredmény.

Vajon képes vagyok rá?

Szinte mindenki feltette már magának ezt a kérdést, függetlenül a táv hosszától. Hiszen kezdve a sprint távon induló kezdők félelmétől - a víztől, a nyílt vízben való úszástól, pláne versenykörülmények között – az Ironman irgalmatlan távja előtt állókig tényleg szinte mindenki elgondolkodott már ezen. Gondoljunk csak bele: ha Csomor Erika, a 2008-ban minden idők második leggyorsabb női Ironman-távú eredményének számító 8:47:05 órás eredmény birtokosa azt mondja, „ha józanul belegondolnánk, le sem sétálnánk a verseny reggelén a tóhoz”, mit érezhet bárki más! 

Csomor Erika, Keszthely Triathlon Középtávú OB - 2017

A válasz önmagadban van. Neked kell elvégezned az ehhez szükséges munkát. Neked kell kisakkoznod, mi fér bele az életedbe a család, barátok, munka, és esetleges egyéb hobbik mellett. A lemondás, a szoros időbeosztás minden jó triatlonos lételeme.

És még ha meg is tettél minden tőled telhetőt a siker érdekében, tisztában kell lenned azzal, hogy soha nem leszel igazán kész „A” versenyre. A feladat egészen egyszerűen túlságosan is nagy falat ehhez.

A kérdés sokkal inkább az, hogy mennyire tudsz megbirkózni az előtted tornyosuló akadályokkal, és mennyire leszel képes egyensúlyba hozni a KELL és a VAN értékeket. Mert egy triatlonversenyt – ha önmagában egy triatlonversenyről beszélünk, sprinttől az Ironman-távig bezárólag – bárki képes teljesíteni. Nyilván nem a fotelból, a tv és a chips mellől felkelve, mindenfajta edzés nélkül. De ha megvan a kellő elszántság, tényleg bárki képes lehet rá. És itt most tényleg bárkiről beszélünk, akinek többé-kevésbé egészségesek a csontjai, az ízületei, a keringése nagyjából rendben van, és eléggé elszánt ehhez.

Távtól függetlenül elég három perces száz métereket úszni, nagyjából 22 km/órával bringázni, és 8 perces kilométerekkel haladni az utolsó számban.

A kérdés: megéri-e így? Ha a válasz igen, és csak a bakancslista egyik kötelező kipipálandó eleme az adott triatlonverseny teljesítése – jellemzően első és egyben utolsó alkalomként az Ironmanről beszélünk -, akkor keress magadnak más olvasnivalót, mert ez nem neked szól.

Ha viszont életmód-, és legfőképpen életstílus-váltásban gondolkodsz, mindenképpen maradj velünk.

Liveuj

2017. szeptember 13-án, szerdán 19.30-tól Facebook live - Tartsatok velünk!

Mert bár az út során számos alkalommal ütközöl majd olyan nehézségekbe, amelyek miatt a feladáson gondolkozol majd, ezen az úton haladva tudhatsz meg önmagadról a legtöbbet. Az őszinteség sokszor fáj, és a triatlon egy rendkívül őszinte sport. Annyit vehetsz ki belőle, amennyit belepakoltál. Hinned kell önmagadban és abban, hogy az elvégzett munka elég lesz a célba érkezéshez. Lelkileg és fizikailag is erősnek kell lenned. A tested és az elméd sokszor könyörög majd, hogy lassíts. Ha lélekben elég erős vagy hozzá, ez túl tud majd lendíteni ezeken a nehézségeken.

Nem beszélve a közösségről. Hiszen egyedül, magányosan edzeni mindig sokkal nehezebb, jóval nagyobb kihívás, mint a csapat kohéziós erejére támaszkodva haladni.

Ahogy egy igen jól sikerült plakát figurázza ki napjaink közösségi oldalainak mindenhatóságát: „A fájdalom elmúlik, az edzés utáni Facebook-posztod örökre megmarad.”

 

A közösségi média térhódítása hatalmas csapdákat rejt. Hiszen ha egy ilyen sportos közegbe kerülsz, mások üzeneteit olvasva könnyedén gondolhatod, hogy ha nekik sikerült, nekem is menni fog. A csábítás túl erős, és mint minden reklám – hiszen ezek az üzenetek is reklámértékkel bírnak – a mielőbbi fogyasztásra, a „vedd meg, használd, dobd el, vegyél újat!” csábítanak.

Igen, mindenki képes lehet rá, távolságtól függetlenül. A kérdés csak az idő. Ahogy Antoine de Saint-Exupéry Kis Hercegének kulcsmondata szól: „Az idő, amit a rózsádra vesztegettél, az teszi olyan fontossá a rózsádat!”

A triatlonverseny megvár. Lesz jövőre is, és azután is. Nincs igazán jó, vagy rossz válasz arra, mikor kell teljesítened egy adott távot. Ha úgy érzed, nem állsz készen a megméretésre, várj, amíg nagyobb önbizalmat gyűjtesz a képességeid terén. Soha ne másoknak akarj bizonyítani, hanem önmagadnak. Csakúgy, mint az élet bármely más területén. Ha erre képes leszel, megadod a kellő időt az előkészületeknek, az edzéseknek, akkor időben állhatsz majd oda a rajtvonalra, megfelelő önbizalommal. Célba érve pedig igazán értékelni tudod majd az odáig vezető út minden lépését.

 A siker építőkockái

 Mi kell a sikeres célba érkezéshez?

Mindenekelőtt hit. Önmagadban, az elvégzendő feladatok értelmében, és az ebben segítők szakértelmében. Megpróbálhatod egyedül is. De hidd el, a triatlonra különösen igaz a mondás, hogy az okos a más kárán tanul. És mindenkinek, még a Nagyatádon 2017-ben pályacsúccsal győztes Flander Marcinak, vagy a korábbi Ironman-világrekorder Andreas Raelertnek is. Terveink szerint nem csak a sikereikről, hanem a kudarcaikról, tévedéseikről is beszélnek majd a jövőben.

Szóval nem árt egy olyan edző, felkészülési tanácsadó, mentor – nevezzük bárminek is –, akiben megbízhatsz.

Aki értelmes, megvalósítható célokat tud kitűzni neked. Ha már a soron következő szezon előtt le tudtok ülni, és megbeszélni, hogy mi az év legfontosabb „AAA” versenye, és ahhoz milyen felkészülési - „B”, „C” - versenyek illenek. Sokan esnek abba a hibába, hogy egyik versenyről a másikra járva várják a csodát minden megméretésen és megméretéstől. A legfontosabb azt megérteni, és elfogadni, hogy egy évben csak egyszer lehet az ember csúcsformában. Aztán hogy az mire lesz elég az adott napon, az adott körülmények között, majd az adott napon, az adott körülmények között kiderül.

Fontos, hogy olyan segítőt találj magadnak, akinek a személyisége és a stílusa bejön neked. Aki kellő mennyiségben tudja adagolni neked a terhelés mennyiségét, minőségét, és a pihenést. Amely mint tudjuk – ugye tudjuk? - az edzés legfontosabb része.

Szükséged lesz egy tervre, amely érthető, világos, követhető és logikus. Valamint olyasvalakire, aki kellő időben megosztja veled a tudását, észrevételeit. Képes megerősíteni a magadba, az elvégzett munkában vetett hitedben, és akinek az információi kellő időben visszacsatolást jelentenek a számodra. Nagyon fontos, hogy értsd, miről is beszéltek.

Egy út vezet a csúcsra. Legalábbis számodra. Ha elfogadod valakinek a segítségét, meg kell bíznod benne. Nyilván a Mont Everestet is megmászták már a legkülönfélébb utakon, technikákkal és felszerelésekkel. De ha valakire ráteszed az életedet, hallgass rá, és csakis rá. Mert ha másokat kérdezel, egészen biztos, hogy más megoldási javaslatokkal állnak majd elő. Ez pedig csak megzavar. Egy terv csak akkor működik, ha az abban található építőkockákat használjuk fel, méghozzá a megfelelő sorrendben egymásra pakolgatva. Ehhez kölcsönös bizalomra, megfelelően megalapozott tudásra és ebből fakadó strukturált edzésekre van szükség.

Valamint két másik rendkívül fontos dologra. Egyrészt mindkét fél részéről nyitottságra, amely erősíti az edző-tanítvány kapcsolatot, másrészt felelősségre. Mindkét részről. Hiszen az edzőnek teljes felelősséget kell vállalnia az általa kitalált programért, és annak végrehajtásáért. Másrészt viszont a „padawannak” is, hogy ezt legjobb tudása szerint el is végzi. Nincs értelmetlenebb, mint a kiírt edzésprogramok el nem végzése, vagy nem megfelelő elvégzése. Az építőkockák csak akkor illeszkednek pontosan egymásra, ha a kemény napok kemények, a lazák pedig lazák, a pihenőnapok pedig valóban pihenőnapok. Ebben persze óriási segítséget nyújtanak a Polar, a Garmin, vagy a Suunto órák, és azok programjai. Nem beszélve a www.trainingpeaks.com szoftveréről, amely – ha előzetesen egy alapos teljesítménydiagnosztikával meghatároztuk a pontos pulzuszónákat, és esetleg még a wattokat is belőttük – halálos pontossággal jelzi, ha egy adott tréning megfelelő intenzitású volt, esetleg túl sok, netán túl kevés lett volna. Mert nem vagyunk időmilliomosok, és az okos, hatékony edzés a triatlonos legfőbb fegyvere. De ez már a következő fejezet lesz a sorban.  

Úgy érzed kiégtél? Íme a leghatékonyabb orvosságok a problémádra

Klikk ide a folytatásért


Regisztráció és nevezés a 2018-as 575 - Keszthely Triathlonra

2017. szeptember 20. 12:05 - Kovács Erika
Regisztráció és nevezés a 2018-as 575 - Keszthely Triathlonra

Minden részlet itt.


Miért bolyozunk? Legyen bolyozós középtáv?

2017. szeptember 18. 19:27 - Kristóf Róbert
Miért bolyozunk? Legyen bolyozós középtáv?

Nem ismerjük a szbályokat? Vagy?


Csak egy fotó és értékes ajándékot nyerhetsz!

2017. szeptember 5. 16:00 - I love Balaton
Csak egy fotó és értékes ajándékot nyerhetsz!

Hiányzik néhány kiegészítőd? Most megtöltjük a táskád.


575 - Keszthely Triathlon Középtáv eredmények

2017. június 14. 08:32 - I love Balaton
575 - Keszthely Triathlon Középtáv eredmények

Megdőlt a három éve tartó veretlenség


Frissítés

2017. június 7. 09:38 - I love Balaton
Frissítés

A frissítők kínálata


Hot! New! 2017

2017. május 26. 16:08 - 575 Team
Hot! New! 2017

Rajtszámozzuk a sapikat!


Változások a nevezési rendszerben

2016. szeptember 30. 19:00 - I love Balaton
Változások a nevezési rendszerben

Módosult pár adatbekérő mező, ezért ha rendelkezel már felhasználói fiókkal, akkor lépj be és add meg az adatokat. Ne a nevezéskor kapkodj, töltsd ki előre! tovább

#106

2016. szeptember 30. 17:00 - Kristóf Róbert
#106

Idén volt a harmadik Keszthely Triathlon.


Hogyan regisztrálj és nevezz a 2017-es Keszthely Triathlonra?

2016. szeptember 28. 15:00 - I love Balaton
Hogyan regisztrálj és nevezz a 2017-es Keszthely Triathlonra?

Segítünk és elmagyarázzuk a regisztráció és a nevezés folyamatát.


Mi a regisztráció folyamata a 2017-es Keszthely Triathlonra?

2016. szeptember 27. 10:50 - I love Balaton
Mi a regisztráció folyamata a 2017-es Keszthely Triathlonra?

Hogyan regisztrálj a Keszthely Triathlonra? Hozd létre a saját fiókodat!